wtorek, 22 lutego 2011

Zupa krem brokułowa z serem pleśniowym i migdałami.

Potrzeba nam będzie ;) :

- 2 op. brokułów, świeżych około 900 gram
- mleko
- 5-6 ziemniaków (zależy od wielkości)
- woda
- śmietana 22%
- kawałek sera pleśniowego ( polecam lazura )

***

- migdały
- grzanki

***

- cząber
- gałka
- sól
- pieprz




Przepisu na tą zupę nauczyłam się dzięki pani Marzenie. Nie byłam nigdy fanką jej kuchni, ale ta zupa jest absolutnie pyszna. Do tego wrzuca się wszystko do garnka i można zająć się czymś zupełnie innym. W przygotowaniu ekspresowa, dlatego gorąco zachęcam.





Brokuły przekładamy do garnka, dodajemy ziemniaki pokrojone w cząstki, aby się szybciej ugotowały. Zalewamy składniki pół na pół wodą z mlekiem. Po około 500 ml. Płynu nie powinno być za dużo, bo zupa będzie za rzadka. Powinno być jej tyle, aby nawet w całości nie przykryła warzyw. Doprowadzamy do zagotowania. Brokuły powinny być miękkie, zarówno jak ziemniaki. Następnie dodajemy kawałek sera i czekamy, aż się rozpuści, następnie drewnianą łyżkę śmietany 22% i chwilę gotujemy. Zupę zdejmujemy z ognia przyprawiamy od serca wszystkimi przyprawami i blenderujemy do gładkości. Podajemy z płatkami migdałowymi i grzankami.



Have a nice evening :)
Szana

8 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś podobną i była obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm pycha, uwielbiam taką zupę i sama też często robię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Jestem u Ciebie pierwszy raz, ale z pewnością nie ostatni, bo mi się tu bardzo podoba.:)
    Świetny pomysł na bloga - taki inny.:)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam również do siebie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pysznie!!! Wygląda pięknie!!:) Super blog!!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. weszłam na Twojego bloga pierwszy raz i mi się bardzo podoba :)
    a ta zupka krem na górze wygląda bardzo pysznie i jeszcze te grzanki..mniam :)

    P.S.Ja także bardzo uuwielbiaaam banany ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby mam już swój sprawdzony przepis na krem z brokułów, ale Twój zapowiada się bardzo smacznie i do tego ten ser pleśniowy, tak bardzo mnie kusi, chyba czas spróbowawać czegoś nowego:-)

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!