środa, 9 lutego 2011

Galaretki po polsku, czyli ogórek kiszony, miód, maślanka i rosół.



Nawiązując do zadania konkursowego, czyli finger food - przekąski po polsku, postanowiłam wykonać galaretki nawiązujące do regionalnych smaków w wersji mini. Cztery smaki jak cztery pory roku, wykonuje się bardzo szybko, a na karnawałową imprezę wprost idealne.



Oto moje danie konkursowe: Finger food - przekąski po polsku!

Regionalne galaretki w polskich smakach


PS: Dla głosujących przewidziano nagrody :)
PS2: Aby zagłosować, formularz wyświetla się na samym dole, trzeba przeciągnać stronę, po wciśnięciu "głosuj"


Potrzeba nam będzie:

miód, bulion, maślanka, woda po kiszonych ogórkach, woda i żelatyna - na galaretki

pumpernikiel, ogórek kiszony, marchew, szynka, serek, dzem, cukier, sól, koperek, natka, szczypiorek - na przybranie.

Przygotować należy 4 niewielkie formy na galaretki, najlepiej silikonowe, które umożliwią nam łatwe wyjęcie. Ja miałam foremki, które mieściły 50 ml, więc odmieżyłam każdego płynu tj.
(kolejność jak na zdjęciu, patrząc od góry, od lewej strony.)
1) bulionu
2) miodu,
3) maślanki
4) wody po ogórkach kiszonych,
po 30 ml i wymieszałam z 20 ml wody z dodatkiem jednej łyżeczki żelatyny. Do galaretki o smaku ogórków dałam podwójną ilość żelatyny ze względu na kwasowość roztworu.
Następnie wyciełam szklanką kanapki z chleba i udekorowałam następująco.
1) Galaretka rosołowa - ugotowana marchewka drobno starta przybrana natką pietruszki.
2) Miodowa - naturalny twarożek z dżemem imbirowo-truskawkowym, posypana cukrem cynamonowym.
3) Maślanka - surowa szynka, całośc opruszona czarną solą i udekorowana szczypiorkeim.
4) Ogórek kiszony - wyściółka z kiszonego ogórka, udekorowana plasterkiem ogórka i koperkiem.

Danie szybkie i bardzo efektowne. Do tego w stu procentach smaki polskie, polecam~!
Szana :)

Rosołowa:
Miodowa:
Ogórek kiszony:

Maślanka:

3 komentarze:

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!