poniedziałek, 21 lutego 2011

Orzechowo - karmelowe tartaletki

Cześć!
Dzisiaj mam dla was przepis na ekspresowe tartaletki iście snikersowe, gdyż ich masa bardzo smakiem przypomina słynnego batona. Inspiracje na ten szybki deser podsunęła mi moja guru cukiernictwa – Pani Sikoń w „Łakociach” emitowanych na kuchni.tv. Z deka jednak zmieniłam proporcje, a tartaletki i tak wyszły przepyszne.



Orzechowo – karmelowe tartaletki (4 szt.)

Ciasto:
Przepis  TU

Masa:
Orzeszki ziemne, nie solone 200 g.
Cukier 100 g.
Miód 2 łyżki
Śmietana 30% 100 g.






Pierwsze, co robimy to karmelizujemy cukier następnie dodajemy miód, aby zachować „płynność” naszej masy i kolejno, śmietanę. Wszystko razem mieszamy i odparowujemy do gęstej zawiesiny. Wtedy dodajemy orzechy i mieszamy. Przekładamy do upieczonych babeczek; czekamy, aż się wszystko sklei i gotowe ;)



8 komentarzy:

  1. Oooo, cudowne! Od dawna mi się coś takiego marzyło, ale myślałam raczej o masie karmelowej z puszki... Ale teraz zmiana planów.

    OdpowiedzUsuń
  2. coz za smakolyki, pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają naprawdę świetnie! I do tego mają orzechy, a ja orzechy baaaardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Karmelizowane orzeszki ziemne..pychota.. A takie, zapakowane do mojego ulubionego kruchego, maślanego ciasta to już pełen szał:)) Świetny pomysł i na pewno pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają super a jak muszą smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie napakowane orzechami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wooow, toż to uczta dla miłośnika orzeszków! Ładnie wyglądają te babeczki :)

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!