wtorek, 15 lutego 2011

Szybka surówka z marchwi, kolendry i migdałów.

Dzisiaj jest ten dzień, w którym wszystkie moje witalne siły mnie opuściły i najlepiej zaległabym pod pierzyną i nie myślała o niczym. Dobrze się składa, że jutro mam wolne.



Moje nogi odmówiły mi posłuszeństwa już podczas realizacji projektu (,z którego relacja niedługo na blogu. A to wszystko związane z trwającym karnawałem.) „Szlakiem warszawskiego pączka”, którego pierwszą część realizowałam od razu po wyjściu z pracy, do tego z dodatkowym obciążeniem w postaci zakupów.



Efekt jest taki, że moje plany nowych postów lekko się zmieniły. Z racji, że nie jestem w stanie nic dzisiaj upichcić zamieszczam przepis na (nie boję się tego wyraźnie napisać) jedną z surówek, która mieści się na moim Top Five Surówek ;), czyli coś niezwykle godnego uwagi.



Przepis dostałam od mamy. Niestety tylko w około 30 procentach, bo niestety tak to już jest jak się śpi i jednocześnie ogląda kuchnie.tv. Miałam listę składników, wiedziałam, że receptura pochodzi z programu Jamiego, więc poskładałam to jakoś w kupę. W efekcie końcowym stworzyłam na serio zdrową, smaczną i o wyjątkowym smaku surówkę.





Surówka z marchwi z dodatkiem migdałów i kolendry:

- 6 marchwi
- garść płatków migdałowych
- 1 świeże chilli
- 1 świeża kolendra
- 2 cm imbiru
- sok z cytryny
- oliwa extra vergin
- sól, pieprz, cukier




Marchew obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach. Następnie starłam chilli i imbir na mniejszej tarce. Do tego dodałam kolendrę. Proponuje jej nie siekać, tylko lekko porwać, aby były widoczne większe kawałki w całości. Całość skropić sokiem z cytryny, polać oliwą, doprawić solą, pieprzem i cukrem. Na koniec przybrać sprażonymi migdałami. Smacznego ;)



Trzymajcie się ciepło, idę leżakować ;).. Do usłyszenia!
Szana ;)

4 komentarze:

  1. Ja z kolei lubię dodawać do warzyw nie migdały, a słonecznik. Ciekawa ta surówka.

    OdpowiedzUsuń
  2. ten szlak warszawskiego pączka mnie bardzo ciekawi, sałatka też.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatki z prażonymi płatkami migdałów absolutnie uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie wygląda ta surówka. Kiedyś będzie trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!