poniedziałek, 7 lutego 2011

BASIC, czyli bazowe przepisy w kuchni - kruche ciasto

Cześć!
Z samego rana, póki jeszcze mamy na cokolwiek czas, chciałabym wam zaoferować nowy dział na moim blogu. Będę pod hasłem BASIC gromadzić podstawowe i sprawdzone przepisy, które zorganizują nam pracę w kuchni i oszczędzą niepowodzeń. Z własnego doświadczenia wiem, jakie to frustrujące, kiedy za każdym razem coś nam nie wychodzi. Stąd wziął się mój pomysł. Uwierzcie mi, przejrzałam setki przepisów, zagniotałam tuziny kruchych ciast, ale te proporcje, którę tu zamieszczam są najlepsze na kruche, słodkie ciasto do wszelakich tart i babeczek.





Ciasto słodkie, kruche:

- 25 dag masła
- 13 dag cukru
- 1 jajko
- 45 dag mąki
Przesianą mąkę mieszam z cukrem pudrem , dodaję masło w małych kawałeczkach i rozdrabniam nożem. Kiedy powstanie kaszka, dodaję jajko i wszystko energicznie zagniatam. Ciasto zawijam folią i odkładam do lodówki na 30 min, albo do zamrażalnika i wyjmuję w odpowiednim momencie ;) Góra 15 minut pracy!
Ściskam,
Szana :)
PS: Miłego poniedziałku!

4 komentarze:

  1. Super pomysł:) Ja mam takie wypróbowane ciasto biszkoptowe (rzucane:))jakby co to polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, podstawy są najważniejsze:) A przepis sobie zapiszę, może się przydać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mogłabyś podać proporcje składników w jednostkach dla osób bez wagi kuchennej przy duszy - np. w szklankach? A masło chyba produkują w kostkach po 200g - kupujesz zawsze dodatkowo drugą kostkę, żeby odkroić z niej 50g?

    OdpowiedzUsuń
  4. no niestety, masło jest po 20 dag i koniec, skoro w przepisie jest 250 kupuje dwie, w czym problem? zuzywam ja potem do czego innego. Masło to masło - wykorzysta się.
    A co do miar, trudno jest mi to przliczyc, zakładam, ze wiekszosc osob ma takie podstawowe urzadzenie jak waga..

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!