poniedziałek, 20 czerwca 2011

Piknikowa sałatka z pomarańczy

Cześć!
Dzisiaj prezentuje wam już ostatni "piknikowy" przepis. Jest to sałatka z pomarańczy. Niby nic szczególnego, ale z dodatkiem wyrazistej cebuli i chrupiących pestek dyni, zamienia się w coś oryginalnego. Bo ile z nas jada cytrusy z cebulką? Niewiele, więc warto spróbować.



Sałatka z pomarańczy

- 5 pomarańczy
- 1 czerwona cebulka
- 1 czerwona papryka
- 2 łyżki pestek dyni
- 1/2 kg świeżego mix'u sałat

dressing:
- oliwa z oliwek
- sok z jednej cytryny
- 2 ząbki czosnku
- świeżo mielony sól i pieprz


Pomarańcze należy obrać dokładnie ze skórki i pokroić na cieniutkie plasteki. Tak samo cebulkę. Ważne aby pozostały charakterystyczne, duże 'obręcze'. Paprykę kroimy w kosteczkę. Dynię prażymy na patelni. Sałatę myjemy, osuszamy i układamy na talerzu / w misce etc. Na zieleninie układamy pomarańcze, następnie cebulkę, posypujemy papryką i dynią. Bierzemy się za dressing.
Łączymy oliwę z cytryną w proporcji 2:1 (najlepiej w słoiczku :), to moja ulubiona metoda), wraz ze zmiażdżonym czosnkiem, solą i pieprzem. Zakręcamy, mieszamy i polewamy salatkę.



PS: Ważne, aby w tej sałatce nie traktować cebuli jako dekorację, ale jeden z 'głównych' składników. Należy ją jeść razem z pomarańczami.




I jak wam smakuje?


20 komentarzy:

  1. Masz racje. Jak najbardziej należy spróbować tego połączenia ^^ Inspirujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo tego piknikowego jedzenia:) Aż żałuję, że mnie tam nie było i nie mogłam Ci pomóc:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie to dość nietypowe połączenie... ale fajnie jest łączyć różne smaki i ciągle próbować czegoś nowego (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubię pomarańcze w wytrawnych daniach, więc na pewno taka sałatka by mi posmakowała ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawe polaczenie, podoba mi sie i juz mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak piknik z dobrym jedzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna salatka! Strasznie podoba mi sie zestawienie skladnikow, i do tego pieknie gra kolorystycznie :)

    A picnic - fantastyczna sprawa!
    \ps. sama sie kiedys musze wybrac. No, moze nie sama.. :) \

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu kolejny piknik 25.09 września na służewcu!
    Dziękuję wszystkim za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. @nat - to ja chętnie cię zabiorę i uroczę czymś smakowitym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oja rewelacja, bardzo ciekawe połączenie

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam rubrykę 'O mnie' u Ciebie na blogu i czuję się jakbym czytała o sobie ;)
    Ciekawe połączenie smaków, może kiedyś się odważę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O! Pikniku na Służewcu już nie mogę przegapić :) Dobrze, że zdobyłam info :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Em.Witam na moim blogu! cieszę się ze podzielasz zainteresowania! w gronie razniej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawy przepis, wart wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. A co do sałatki to koniecznie muszę spróbować takiego zestawienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. pyszny pomysł na sałatkę: Cytrusy i Cebula :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę spróbować takiego połączenia, myślę, że mi zasmakuje:) To propozycja tylko dla odważnych :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przez trzy dni jej smak ewentualny mnie prześladowal ...dzis ją dopadłam. Pychota! mimo braku pikniku;)

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!