poniedziałek, 27 czerwca 2011

Biszkoptowe gofry! Bahama Mama!

Nic bardziej nie kojarzy mi się z latem, jak oblegane przez turystów budki na molo z lodami, rurkami z kremem i goframi! Tak, gofry. Jakie sobie tylko zażyczymy. Klasyczne, z cukrem pudrem, z cukrem i dżemem, z owocami, z bitą. Tyle opcji, ile zdołamy wymyślić. Ja już urlop mam dokładnie za 2 dni, więc już czuję te zapachy przenoszone przez morską bryzę, ale dla tych, którzy będą się urlopować być może w sierpniu, albo jeszcze później polecam zrobić gofry w domu i na chwilę zapomnieć o rutynie i myślami przenieść się na słoneczne molo z gofrem w ręku!




       GOFRY BISZKOPTOWE
     (ok. 12 szt.)

- 240 gram mąki
- 2,5 łyżki cukru
- szczypta soli
- 75 gram masła
- 3 jajka
- 400 ml mleka / wody
- łyżeczka proszku do pieczenia




Wpierw należy rozgrzać gofrownicę ( u mnie to, aż 8 min ok.), aby była porządnie gorąca! Gofry pieczemy, aż pięknie zbrązowieją i będą chrupkie ( u mnie około 5 min.)
Oddzielamy żółtka od białek. Do żółtek dodajemy cukier, roztopione i wystudzone masło, proszek do pieczenia, sól, mleko i mąkę. Wszystko dokładnie miksujemy. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do masy i lekko łączymy za pomocą łyżki, aby masa została puszysta! I smażymy!




5 komentarzy:

  1. O, pyszności !
    Uwielbiam gofry, a najbardziej te obsypane- jak idealnie białym śniegiem- cukrem pudrem. Mmm... *_* Niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  2. O i u Ciebie sezon gofrowy w toku:) Zaciekawiła mnie taka biszkoptowa wersja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wciąć jestem na etapie poszukiwania gofrów idealnych więc chętnie wypróbuję Twój przepis wyglądają idealnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeeeej, jak ja dawno nie jadłam gofrów ! Chętnie bym wsunęła nawet takiego bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widzę, że ostatnio na blogach często pojawiają się przepisy na gofry, nie pozostaje mi nic innego jak wygrzebać moją gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!