piątek, 30 marca 2012

Marokańskie muffiny z okazji dnia muffina ;)

Prawie bym przegapiła dzisiejszy dzień muffina! Dzięki namowom siostry udało mi się upiec orientalne muffiny, które przy użyciu miodu są przyjemnie wilgotne. Przyprawy przenoszą nas, aż do Afryki. Spróbujcie świętować ze mną i też upieczcie dziś babeczki :) 

PS: Tak jak już wspominałam, są dość wilgotne w środku, więc polecam je robić w foremkach silikonowych.


MIODOWE MUFFINY
 NA MAROKAŃSKĄ NUTĘ

- 175 gram mąki pełnoziarnistej żytniej
- 50 gram mąki pszennej
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki soli
- imbir, kardamon ( po łyżeczce lub po dwie - jak kto lubi )

- 1 jajko
- 200 ml mleka
- 100 ml miodu
- 50 ml oleju
- 25 ml wody z kwiatu pomarańczy

  • WYKONANIE: Składniki zostały już podzielone na 'suche' i 'mokre'. Należy je w dwóch oddzielnych miskach połączyć i dokładnie wymieszać. Następnie suche dodajemy do mokrych i dokładnie mieszamy. Pieczemy w 200 stopniach około 20 min.

19 komentarzy:

  1. o, u mnie też babeczki, nawet nie wiedziałam, że mają swoje święto dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiedziałam wcześniej, że dziś święto! muffinki wyglądaja wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne babeczki z okazji słodkiego święta!

    OdpowiedzUsuń
  4. O nie, a ja piekę tak często, a przegapiłam... no cóż, chociaż sobie na te popatrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj przegapiłam święto! Popatrzę choc u Ciebie;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie święta dla samego faktu ich celebrowania :)
    Woda z kwiatu pomarańczy musi cudownie pachnieć, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj oj to moje smaki... uwielbiam wodę z kwiatu pomarańczy i wodę różaną też:) Wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam muffiny. Te wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. imbir, kardamon moje aromaty :).

    OdpowiedzUsuń
  10. muffiny lubię zarówno te na słodko, jak i wytrawne. a nawet nie wiedziałam, ze dziś mają swoje święto :)marokańskich nie jadłam nigdy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne są. Szkoda, że przegapiłam ich święto;D Ale to jest do nadrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm! Pycha! Musimy wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam, że nie wiedziałem o dniu muffina, więc już na 'dzień dobry' na Twoim blogu dowiedziałem się czegoś nowego :) A muffinki lubię bardzo. Dzięki za odwiedziny i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja przegapiłam Dzień Muffina :<
    najbardziej lubię takie zwykłe, bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie wysokie! Aż mam ochotę zaśpiewać Hakuna Matata!

    OdpowiedzUsuń
  16. Informuję, że na gazecie blogowej "Columbo", w wydaniu nr 5, pojawił się artykuł o m.in. GastronomyGO. Pozdrawiam i przepraszam, że nie podpisuję się nickiem=imieniem, ale nie wiem jak to u Was na blogspocie działa. :) /Columbo.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!