środa, 19 stycznia 2011

Słodko-ostro, czyli zupa krem kokosowo-kukurydziana z chilli i cheddarem.

Słodko-ostry krem z kukurydzy
  • 1 cebulka
  • 1 chilli
  • 2 puszki kukurydzy
  • 1 opakowanie mleczka kokosowego
  • odrobina oleju kokosowego
  • ser cheddar 200
  • nachos
  • tymianek
  • kolendra
  • sól, pieprz
Straciłam głowę dla tej zupy! Jak dla mnie jest to stuprocentowy sukces w połączeniu smaków. Natknęłam się na ten przepis w magazynie kuchnia, jednak jak to ja, musiałam coś "udziwnić". Wiem, wiem pierwszy raz powinno się zrobić kropka w kropkę, ale mój mózg podsunął mi małe pomysły na ulepszenie pierwotnej receptury. Tak więc, czemu nie? Zupę robi się naprawdę szybko, jest banalna, a efekt powalający.



Cebulkę przeszkliłam na oleju kokosowym. Tu miejsce na pierwszą adnotację. Nie przejmujcie się jeśli takowego nie macie w swojej spiżarni. Ja po prostu dostałam taki na święta (do kolekcji), więc zamiast zwykłego użyłam kokosowego. Uznałam, że świetnie będzie korespondował z resztą składników. Gdy cebula się smaży, w między czasie odsączam kukurydzę wrzucam do garnka, zalewam ją mleczkiem kokosowym, dodaję cebulkę, niewielką garstkę chilli i przyprawy. Łyżeczka tymianku, parę ziaren kolendry i sól, pieprz do smaku. Gotuję wszystko razem około 15 min. Pod sam koniec, na 5 min. dosłownie przed zdjęciem z ognia, dorzucam sporą garść startego cheddara. I teraz już do końca mieszam, aby ser mi się przypadkiem nie spalił.






Zupę po 20 minutach zdejmuję i biorę się za blender. Ostrzegam, że nie będzie to kwestia minuty, a nawet 5, aby zupę dobrze zmiksować. Kukurydza ma to do siebie, a raczej jej skórka, ze ciężką się rozdrabnia. Gotową zupę przyozdabiam startym serem, nachosami i chilli pokrojoną w cienkie paseczki.


THE END.

4 komentarze:

  1. apetycznie zapowiada się ta zupka. ostatnie zdjęcie bomba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. to ja się piszę na taką zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka zupa jest idealna na tę porę roku. Zjadłabym ją od razu.

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam sie z Panna Malwinna - ostatnie zdjecie super!! :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!