wtorek, 10 stycznia 2012

Mój urodzinowy SERNIK JEŻYNOWY Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ

Cześć!
Przepraszam za blogową przepaść jaka zaistniała między mną, a wami, ale uwierzcie, że się staram! No i że się staram, i że były moje urodziny, i w ogóle, i w szczególe, to zamieszczam przepis na sernik jeżynowy z białą czekoladą. 

Tak to wszystko wyszło, ale niedługo wrócę do was z dwoma mega mocnymi newsami i już wszystko będzie dobrze. Teraz zapraszam na sernik, który mama skwitowała tak: "dobry jest, ale szkoda, że nie czekoladowy". Natomiast koleżanka: "Ale jak to z jarzyny? Że z marchewki?" 
Cóż, każdemu nie dogodzę :)

Wrócę niedługo ogarnięta w całości, obiecuję ! ;)


Sernik jeżynowy

- 250 gram herbatników z czekoladą
-100 gram masła

- 900 gram sera
-250 gram cukru
- 5 jajek
- 2 łyżki mąki
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 300 gram rozgniecionych/zmiksowanych jeżyn

- 1 biała czekolada



Ciasteczka rozbijamy na mączkę i mieszamy z rozpuszczonym masłem. Tortownicę (22cm) smarujemy tłuszczem i posypujemy bułką tartą. Następnie wykładamy spód i schładzamy 20-30 min.
Ser miksujemy z cukrem, obydwiema mąkami, sokiem i na końcu z musem z owoców. Gdy już uzyskamy odpowiednią masę, wbijamy jajka, nie przerywając miksowania i po ostatnim jajku szybko kończymy. Nie mieszamy masy w nieskończoność.

Wylewamy ser na spód i pieczemy wpierw 30-40 min w 160 stopniach, potem w 180 około 1 h. Nie pieczemy sernika dłużej niż 2 godziny.

Po lekkim wystudzeniu, smarujemy wierzch białą czekoladą (rozpuszczoną w kąpieli wodnej) i zostawiamy całość na noc, do całkowitego wystygnięcia.


<3

10 komentarzy:

  1. super! na miniaturce wygląda jak pasztet :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja bym zjadła ze smakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto lat!
    Widziałam na fejsie jak się wybierałaś do kuchni, żeby go upiec. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za życzonka !
    PS; To chyba niedobrze, że jak pasztet.. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada sie smakowicie:)
    wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo interesująco, muszę poczekać na jeżyny

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten sernik, był taki pyszny, że zaczynam żałować, że nie zeżarłam Gośce ;P. Kolor też uważam, ze bardzo dobry i nie wiem o co Ci z tym chodzi :] xoxo

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja się zagapiłam i nie zamroziłam jeżyn w tym roku... :(

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!