piątek, 1 czerwca 2012

Pomidor i kokos. W jednej zupie.

Cześć!
Fatalny ten dzień dziecka! Leje jak z cebra :-(..
Ja na szczęście ze swoją mamą obeszłam go wczoraj. >:}
Była tarta ze szparagami, łososiem i beszamelem. I wino. Taki dzień dziecka 18+ :-)
Dodatkowo z racji wolnego zrobiłam obiad. W życiu bym nie powiedziała, że kokos i pomidor do siebie, aż tak pasują.
A jednak !


ZUPA-KREM Z POMIDORÓW 
Z MLEKIEM KOKOSOWYM
( na 4 solidne bądź 5-6 normalnych porcji ;))

- 1,2 kg świeżych pomidorów bądź 3 X 400 gram z puszki
- 1 mleko kokosowe 400 ml
- 450 gram włoszczyzny
- 1 średnia cebula
- 4 ząbki czosnku
- 1 papryczka chilli bądź suszona (jako zioła)
- sól i pieprz
- tłuszcz kokosowy 
( warto mieć dla podkreślenia smaku, ale wystarczy również zwykły olej)

  • PRZYGOTOWANIE:  Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić. Włoszczyznę (w dowolnej konfiguracji) umyć, obrać pokroić. Cebulę i czosnek obrać, pokroić w drobną kostkę. Chilli umyć i również drobno posiekać ( jeśli ktoś chce zupę ostrzejszą - zostawić pestki ).
  • WYKONANIE: Cebulę i czosnek zeszklić na tłuszczu kokosowym (bądź oleju). Pomidory dusimy z włoszczyzna około 10 min. Dodać następnie cebulę i czosnek. Gotować 5 min. Teraz dodajemy mleko, ale zmniejszamy ogień (nie gotujemy już zupy); Chwilę przetrzymujemy jeszcze na małym ogniu, następnie wszystko razem miksujemy. 
  • JAK PODAWAĆ?: Z natką pietruszki / kolendrą , grzankami , kleksem jogurtu naturalnego

Dzieciakom pewnie by zasmakowała taka słodka odmiana tradycyjnej zupy.
Wesołego Dnia Beztroski :-)

11 komentarzy:

  1. niedawno wybróbowałam mleko kokosowe w koktajlu truskawkowy, miało przedziwny smak, ale z pomidorami coś mi się wydaje że może być fajne

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę.. też bym nie pomyślała, że kokos i pomidor... razem? :) inspirujące!

    OdpowiedzUsuń
  3. Już kiedyś obiło mi się o uszy to połączenie i chyba najwyższa pora, żeby je wypróbować. Ciekawego koloru dostaje krem przez to połączenie. Pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne połączenie!
    I smakowity miałaś dzień dziecka.
    Dzisiaj to rzeczywiście z tej okazji można było pić wino bez umiaru.
    Pogoda sprzyjała...Oczywiście dla 18+.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! ekstra polaczenie :) Też bym nie przypuszczała, że tak można !!
    I Kochana na plus zmiana witryny bloga :) naprawdę super :) Dawno Cie nie było u mnie - miło mi że wpadłaś :D zapraszam częściej i zapraszam do konkursu Urodzinowego !!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie, nie wpadłam na to.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabiłaś mnie tą zupą :D Muszę spróbować tego połączenia, lubię niekonwencjonalne zestawienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie umieraj, kto będzie robił wegańskie sorbety?!?! :)

      Usuń
  8. Z mleczkiem kokosowym -brzmi przepysznie!. Podoba mi się ta zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa jest pyszna, mniamm będę się nią dziś zajadać.

    OdpowiedzUsuń

Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!